get help

Do you need help?

At Fælles Forsikring, we are ready to assist you with all your insurance questions and needs. Our goal is to make it simple and straightforward for you to find the right solution, so you can feel secure in your everyday life. Whether you need guidance, want to report a claim, or simply have questions about your coverage, we are here for you.

Questions and Answers

Spørgsmål og svar om forsikring

Få et samlet overblik over spørgsmål og svar relateret til Fælles Forsikring eller forsikringer generelt.

Hvad betyder det at være kundeejet forsikringsselskab?

Et kundeejet forsikringsselskab betyder at selskabet er eget af kunderne. Modsat et aktieselskab, hvor der bliver udbetalt udbytte til aktionærerne, bliver der ikke udbetalt et udbytte i et kundeejet selskab. Alle pengene bliver altså i selskabet.

Så der er ingen skjult agenda, om at skulle have høje priser eller undgå at udbetale skader så aktionærerne kan få et højere udbytte udbetalt.

Hvorfor bliver jeg opkrævet opsigelses gebyr fra mit tidligere forsikringsselkab?

Et opsigelsesgebyr bliver opkrævet af nogle forsikringsselskaber, hvis du vælger at opsige din forsikring før den aftalte bindingsperiode udløber. Den normale bindingsperiode for forsikringer er 1 år.

Hvis du har været kunde i dit forsikringsselskab i mindre end 1 år og vælger at flytte dine forsikringer, vil der ofte gælde forhøjede gebyrer per police. Disse gebyrer varierer afhængigt af, hvilket selskab du flytter fra. Derfor anbefaler vi altid, at du flytter dine forsikringer ved udløbet af bindingsperioden, det vil sige, når de udløber til hovedforfald.

Hvis du har været kunde i over 1 år, kan du opsige forsikringerne med løbende måned plus 1 måneds varsel, og i disse tilfælde vil der normalt ikke være forhøjede gebyrer. Vi anbefaler, at du tjekker dine forsikringsbetingelser og kontakter dit tidligere selskab for en præcis forklaring. Du er også velkommen til at ringe til os på +45 40 50 84 84, så kan vi hjælpe dig med at finde ud af, hvad gebyrerne er i de forskellige selskaber.

Du kan læse mere om gebyr og afgifter ved at trykke her: Gebyrer og afgifter

Hvordan anmelder jeg en skade?

Du kan anmelde en skade på flere måder.

Ring til vores hovednummer: +45 40 50 84 84 hvor kundeservice vil hjælpe dig videre.

Kontakt Forsia direkte på telefonnummer: +45 98 98 98 98.

Hvordan får jeg erstatning?

For at få erstatning skal du først anmelde skaden til Forsia. Når skaden er anmeldt, vil Forsia vurdere din sag ud fra de gældende forsikringsbetingelser og den dokumentation, du har sendt med.

Forsia Forsikring gennemgår sagen og beregner din erstatning. Hvis skaden er dækket af din forsikring, vil Forsia udbetale erstatningen direkte til din konto eller på anden måde hvis dette aftales.

Hvor kan jeg se dækningerne på mine forsikringer?

Du kan se dækningerne på dine forsikringer ved at logge ind på Min side på vores hjemmeside. Her får du et fuldt overblik over dine forsikringer, dækninger og priser. Du kan også kontakte os på +45 40 50 84 84, så vi kan lave en gennmgang af dine forsikringer.

Du kan også bestille en opringning ved at trykke her.

Hvorfor har jeg ikke modtaget forsikringspolice på min bil endnu?

Dette skyldes, at forsikringsselskabets "status" skal opdateres hos DMR (Dansk Motor Register), hvilket kan tage lidt behandlingstid. Denne administrative proces har dog ingen betydning for din forsikringsdækning – du er dækket fra den dag, din forsikring er trådt ikraft.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på telefonnummer +45 40 50 84 84.

Hvordan bliver jeg tilmeldt HejDoktor?

For at få adgang til HejDoktor gennem Forsia skal du først og fremmest have en aktiv indboforsikring hos os. Når din indboforsikring er trådt ikraft, kan du tilmelde dig HejDoktor ved at logge ind på Min side.

Følg disse trin for at tilmelde dig:
1. Log ind på "Min Side"

2. Gå til sektionen "Sundhedstjenester" eller "HejDoktor"

3. Klik på "Tilmeld", og følg anvisningerne for at bekræfte dine oplysninger.

4. Når tilmeldingen er gennemført, modtager du en bekræftelse på din adgang til HejDoktor.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på telefonnummer +45 40 50 84 84.

Er Fælles Forsikring et forsikringsselskab?

Nej, Fælles Forsikring er ikke et forsikringsselskab. Vi er et forsikringsagentur, der formidler forsikringer i samarbejde med Forsia Forsikring og øvrige partnere. Vi hjælper dig med at finde de bedste forsikringsløsninger og står klar til at vejlede dig i valg af forsikringer, men det er Forsia Forsikring, der udsteder forsikringspolicerne samt behandler skader.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du altid velkommen til at kontakte os på telefonnummer +45 40 50 84 84.